torsdag 19 mars 2009

Första tanden!!


Inatt fick Casper sin första tand! Såg det nu vid frukosten när han skrattade att nåt såg annorlunda ut. Var ju tvungen att känna oxå och jovisst, en liten vass kant känns tydligt. Mammas plutt börjar bli riktigt stor. :-)


Nellie är inne i en väldigt lugn period nu och det känns underbart. Innan har jag haft stora problem med att hämta henne på dagis. Hon lade sig på marken och bara skrek eller så sprang hon ifrån mig. Men nu har det vänt. Hon kommer när jag kallar och vissa dagar till och med möter hon mig vid grinden. *lycka*


Även hemma är hon lugnare, får inte dem stora vredesutbrotten som innan utan nu kan man prata med henne innan hon blir så arg. Mornarna hemma är rena drömmen. Hon vaknar på gott humör (för det mesta), sätter sig och äter frukost i lugn och ro, sedan tar vi fram kläder till dagis och spelar lite memory. När det börjar närma sig så klär vi på oss, borstar hår och tänder och tar på oss ytterkläderna i lugn och ro. Allt bara flyter på så otroligt bra.


Vi säger ofta "jag älskar dig" till varandra i familjen. Och det värmer mammahjärtat när Nellie tittar mig i ögonen och säger "mamma, jag älskar dig". Då vill man bara ta henne i famnen och inte släppa henne igen. En underbar känsla. Idag, efter hon sagt "jag älskar dig" till oss alla så sa hon även "jag älskar mig själv". Lät så gulligt. Och det är ju rätt, man ska älska sig själv.


Nu ska jag ta och göra mig iordning för vi ska möta mamma vid gobiten. Kenneth ville ha lite kakor till jobbet, dem är några riktiga gottegrisar på hans jobb. :-) sedan ska jag posta ett traderapaket på OJ.


kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh vad kul med en liten bissing =) Vi kör det tannalösa racet här ;)