torsdag 5 mars 2009

succe!

Gick jättebra för Casper igår att sova i sin säng på dagen så jag tog en chansning och lade honom i sin säng inför natten så han fick somna där istället för i soffan hos oss. Och det gick superbra! Lade honom i sängen, gjorde Nellie iordning inför natten (toalettbesök och tandborstning). När jag hade läst klart sagan för gumman och sagt go natt tittade jag in till lilleman i vårt sovrum. Och han sov som en stock! Märkte inte när jag lade täcke på honom eller gick ner.

Så klockan 19.15 sov båda ungarna i sina sängar och maken och jag kunde äntligen sitta brevid varann i soffan och mysa framför tv:n. Är typ första gången på 10 månader som det går. Så skönt! Får nu hålla tummarna att det fortsätter gå lika bra. Men vi har så pass bra mat- och sovrutiner så tror inte att det ska vara några problem. När vi kom hem från dagis precis gick jag direkt upp och lade honom i sängen och han somnade på 2 sekunder. Det enda vi ska göra nu är att köpa en babyvakt.

Idag blir det lugnt annars. Ska ner till mamma och fika när Nellie kommit hem från dagis och ätit middag. Sedan håller jag på att tvätta lite barnkläder, igen... :-) Blir stora högar efter bara några dagar. Huvudsaken är att ungarna är hela och rena.

Nu ska jag slå mig ner i soffan och kolla in gårdagens Grey´s Anatomi.

kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det skönt med en "barnfri" kväll? =) Har börjat lägga Rasmus 19.30 de kvällar han är supertrött, annars 20.00 men han somnar nästan direkt. Det är guld värt md rutiner. Ses om ett par timmar! Kram