måndag 5 oktober 2009

Födelsedag

Oj, vad tiden springer iväg. Är ju hur längesedan sist jag bloggade. Blir så när man har fullt upp.

I lördags fyllde jag år och hade lite kalas för familjen. Vi blev 12 totalt och det är ovanligt lite, brukar annars vara runt 15-18 pers men det var några fick förhinder pga jobb och dylikt. Så det var ganska lugnt.

Jag fick lite pengar, blommor, morgonrock, presentkort, dvd-box, lampa mm. Allt var jättefint och jag är så nöjd. Hade en trevlig födelsedag. Eftersom Kenneth och jag var tvungna att handla och städa här hemma så hade vi inte tid att ta Nellie till skridsko skolan så mamma och pappa var snälla nog att ta med båda barnen till ishallen.

Typiskt nog så gjorde Nellie stora framsteg på isen och det är jag ledsen över att jag missade. Hon släppte konan hon hade som stöd och åkte helt själv! Önskar att jag vore där då. Min duktiga tjej. Men jag får se henne nästa lördag istället.

Casper har börjat prata mer och mer nu. Tack tack, hej hej, bil, titta är bara några av orden som bara bubblar ur honom nu, är så härligt att höra honom. Sedan flyttade han över till sitt riktiga dagis idag, äntligen är lokalerna klara och dem är sååå fina! Äntligen en egen hylla till honom och mer plats för alla hans kläder och skor. Detta blir väldigt bra.

Nu är ungarna lagda och det är dags för lite kvällsmys med maken.


4 kommentarer:

Anna sa...

OJ! Men grattis i efterskott=)

Angeline sa...

Menar du barack dagiset? blir det ny inskolning nu? Kramis

Anonym sa...

Inte dags å blogga snart :P

Anonym sa...

Japp hon ska få vaccin, likaså Alexander å även jag å maken om vi blir kallade. Jag vill nämligen inte att barnen eller vi vuxna ska komma hem med bakterier å smitta lille Rasmus med nåt skit. Men , alla gör det dom tror blir bäst för sina barn =)