torsdag 22 oktober 2009

Längesedan...

Nu har jag äntligen ett par minuter över så jag kan blogga lite. Långt mellan gångerna men men....

En glad nyhet är att Casper har fått plats på Nellies dagis och han börjar där i januari. Jätteglad blev jag när Kenneth ringde och berättade och det ska bli så skönt och slippa köra till 2 ställen och hämta. Smidigare med bara ett föräldramöte och mindre personal att hålla reda på. Ikväll är det föräldramöte på Nellies dagis och mina föräldrar ställer upp som barnvakt så både jag och Kenneth kan vara med och höra vad dem har att säga.

En tråkig nyhet är att jag har blivit varslad från jobbet. 10 st från vår avdelning ska gå och tyvärr är jag en av dem. Inte mycket att göra åt och jag har 5 månaders uppsägning och 9 månaders återanställnings skydd. Många tror inte att alla kommer bli varslade på grund av att vi har så mycket att göra men jag tar inga risker och har redan börjat söka andra jobb.

Förra veckan var jag hos företags sköterskan på grund av att jag alltid är trött och har huvudvärk ofta. Eftersom jag alltid har haft lågt blodvärde misstänkte jag att det var det som spökade. Och idag fick jag svaret. Mitt järnvärde var lägre än normalt och nu ska jag börja äta järntabletter och jag håller tummarna att min mage klarar av det.

Svärmors man har blivit sämre och ligger nu på sjukhus. Jag och Kenneth var inne idag och hälsade på honom och det verkade som om han uppskattade det. Tyckte han verkade ganska pigg ändå och man kan ju alltid hoppas på det bästa trots att situationen ser ut som den gör.

Nu ska jag ta och kolla min banankaka som jag gjort till mamma och pappa ikväll. Tror dem gillar att ta en kopp kaffe med nybakad kaka.


1 kommentar:

Linda sa...

trist du blev varslad, men det är bra att du söker jobb. Man ska inte vara så naiv och tro att man inte behöver gå bara för ni har mycket att göra nu.
Hoppas du hittar ett nytt jobb lagom till du går hem från det du har nu!

Glöm nu inte bort marknaden på lördag!