onsdag 24 juni 2009

Förmiddags besök




Hade besök i förmiddags av Angeline, Jennifer och Rasmus. Jennifer och Nellie ville leka ihop och eftersom båda har sommarlov från dagis så passar ju det bra. Dem lekte fint ihop töserna. Värre var när dem ville gå till lekplatsen, både Angeline och jag sa nej, dem får inte gå ensamma. Är ju en bit dit och jag gillar inte att lekplatsen ligger precis vid skogen.

Men tror inte damerna gillade vårt svar för vips så var båda töserna borta. Men det var inte så svårt att lista ut var dem var nånstans. Angeline gick och hämtade dem på lekplatsen medan jag passade småttingarna. Men rädd var jag, har ju mycket trafik utanför vårt hus. Som tur var gick allt bra.

Efter att pojkarna bus hade fått lite mat i magen så gick jag och lade Casper som somnade nästan bums och Angeline åkte hem och lade Rasmus för våra killar var så trötta och gnälliga.

Kan ju vara värmen som gör dem små så kinkiga, är ju så varmt ute, man smälter bort helt! Tycker inte att det är så bra att vara ute när solen steker så, vi har ju knappt nån skugga på den sidan som alla leksakerna är på. Så vi väntar ett tag till....

Lilleman vilar ännu och Nellie leker med sina dockor. Just nu har alla dockorna och gosedjuren samling på dagis med sånger och ramsor. Är kul och se hur hon leker. :-) Min lilla rymmare!


Inga kommentarer: