söndag 28 juni 2009

Torparedagarna!

Var ju torparedagar i byn igår och även idag. Vi var nere redan kl 09 när marknaden öppnade. Var skönast att gå då det inte fanns så mycket folk och man slapp trängas med vagnen. Fyndade en hel del. Jag köpte var sin t-shirt till ungarna. Nellie fick en Hello Kitty tröja och Casper fick en t-shirt med texten "övningsgår". Jätteläcker! Själv köpte jag mig en ny plånbok och en flaska parfym och Kenneth slog till på en ny keps. Så det var en givande dag.

Sedan firade vi min morfar som bjöd på jordgubbar med glass och grädde. Perfekt när man håller på att smälta bort i värmen.

På kvällen cyklade jag ner till byn och mötte upp några vänner där som jag sedan umgicks med resten av kvällen. Träffade även min föräldrar som satt i öltältet som lyssnade på bra musik. Kl 00 tyckte jag att det fick vara nog och jag cyklade hem till en väntande make. Du är underbar min älskling!! *puss puss*

Kl 7 imorse vaknade en pigg Casper och ville komma in till mamma och pappa. Vi låg och mös en stund innan vi gick ner och gjorde frukost. Efter frukosten så begav vi oss till city gross för månadens storhandel. Det behövdes kan jag säga, frysen ekade tomt.

Nu ligger lilleman och vilar, när han har vaknat ska han få lite lunch och sedan ska vi bege oss ner till byn igen. Har lovat Nellie att hon ska få åka karusell (om hon vågar) och så ska vi se om det finns ponnyridning idag med.

Så det är en fullbokad dag även idag.

Ha det så gott i värmen!


1 kommentar:

Linda sa...

vi köpte också parasoll idag, 330 kr på Jysk. Blir nog bra med den, lagom stor! Pool köpte jag på netto för ett tag sedan för 49 kr, den är kanske stor men han får ändå inte sitta i den själv, jag får väl bada med honom och det gör inte mej något!

Hade ni inte redan en pool till Nellie?