tisdag 16 juni 2009

Marknad!




I morse när vi vaknade så trodde jag aldrig att vi skulle ha upphåll hela dagen. Blev nästan lite besviken och väntade på regnet...som aldrig kom! Underbart! Kl 10.30 hämtade vi mamma så körde vi till Klippan och Åby marknad. Gick en runda, Nellie tjatade om ballonger, leksaker, korv med bröd. Med andra ord, som vanligt. Men det gick bra ändå. När hon fått en boll, korv med bröd och dricka var hon nöjd. Mamma och jag unnade oss varsin langos från Ilonas vagn (dem bästa som finns) sedan var vi nöjda.

Åkte hem till mamma och fikade lite, Malin var hemma och jag övertalade henne att gå på marknad med mig, utan barn denna gång. Så jag lade Casper att vila, fjäskade lite för mamma sedan körde systern min och jag till Klippan. :-) Är så mycket skönare att gå dit utan barn, man kan titta i lugn och ro. Malin fyndade en superfin tröja och jag köpte strumpor till mig och ungarna, till Kenneth köpte jag marknadsgodis för det vet jag att han gillar skarpt.

Hittade en jättefin plånbok oxå men det får vänta tills torparedagarna i Åstorp för då har man fått in lite mer pengar. Hoppas samma knalle kommer hit. Tänkte även köpa dem traditionella t-shirtsen när marknaden kommer till Åstorp. Hittade fina till båda barnen.

Träffade en hel del kändisar på marknaden. Träffade svärmor, Lizze, Jaz, Linda, Lukas, Sabina och Emily. Sedan träffade jag en vännina som jag inte träffat på några år. Hon hade sin gulliga dotter med sig, jättesöt tjej på 3 år. Var kul och träffas igen.

Nu kommer maken snart hem och då ska vi äta lite middag.




Kram annika

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt ni slapp regn =) Kul å fynda lite med. Ha en mysig kväll så ses vi imorn.. Å du, jag har lagt fram boken åt dig!! ;) Kram