onsdag 13 maj 2009

1-års kontroll

Var på bvc med Casper idag på 1-års kontroll med vaccination. När jag kom fram upptäckte jag att jag i all hast glömt nappen hemma. Såg framför mig ett besök med massa gråt och skrik.

Vi kom in och gjorde dem vanliga vägning och mätning och det gick jättebra. Han bara log och såg glad ut. Nu väger han 10050g och är 75cm lång. Han har gått upp ca 800g och växt 2,5cm på 1½ månad. Nu gick viktkurvan äntligen uppåt! Så glad jag blev!

Sedan var det undersökning av läkaren. Hon klämde och kände på honom, han klappade åt henne, lade huvudet på sned och log, gjorde brumljudet med läpparna och lekte tittut. Han var hur glad som helst. Jag blev lite orolig när sprutan kom fram men han bara tittade på den och sa inte ett pip! Var lika glad som innan. Min stora duktiga kille!!

Nu ligger Casper och vilar, första gången idag sedan han vaknade imorse och Nellie tittar på sin hemmavideo. När han vaknat ska vi bege oss ner till mamma och prata lite.

Ha en bra dag.
kram annika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stor kille nu =) Skönt det gick bra utan nappen. Det är min största fasa om jag råkar glömma den hemma! Ses imorn om det är fint väder =)

Anna sa...

Va trevlig din sida blev=)
kram

Tosse sa...

Skönt att det gick bra utan nappen :) Hehe

Fin blogg du har :)