lördag 16 maj 2009

Barnfri helg.

Idag ska vi iväg till Göteborg och stanna över natten. Ska bli riktigt skoj. Har packat alla grejor och det blev en del fast vi bara ska vara borta en natt. Tror jag packade med halva ungarnas garderober, bättre för mycket än för lite. Tog med en del lekskaker till Casper och böcker och spel till Nellie. Får ju inte glömma hennes snuttefilt.

Våra kläder är oxå packade och klara. Skrev ut lite papper till hotellet och lite telefonnr som kan vara bra att ha. Och adressen till Cabaret Lorensberg. Men det verkar vara lätt att hitta dit.

Så nu återstår bara att jag ska hoppa in i duschen och vi ska ner till mamma. Tänkte stanna en stund hos henne innan vi kör så ungarna hinner göra sig hemmastadda, men det gör dem ganska fort, Nellie i alla fall. Mobilerna är laddade med ström och pengar.

Nellie var ganska jobbig inatt, vaknade ofta för struntsaker. Så jag har varit vaken mycket och tänkt på hur det ska bli till hösten. Blev inte mycket sömn inatt. Känns fortfarande jättejobbigt att Casper inte fick plats men ska försöka att inte tänka för mycket på det i helgen. Vill ju kunna njuta av att vara ensam med min kära make och hitta på roliga saker. Får oroa mig när jag kommer hem istället.

Igår var Mari, Julia och Edvin här på besök. Töserna leker stundtals jättefint ihop men stundtals bara tjurar dem på varandra. Härligt med trotsåldern och 2 envisa damer. :-) Lille Edvin gjorde inte så mycket ljud ifrån sig. Låg på golvet och tittade och Casper blev lite nyfiken. Var ju tvungen att känna lite på Edvin. Alltid trevlig med besök.

Trevlig helg.
kram annika

Inga kommentarer: