söndag 3 maj 2009

85-års kalas

Igår var vi och firade Kenneths farmor som fyllde 85 år i torsdags. Det var rätt lugnt faktiskt. Var bara vi, Linda, Kristian och Lukas, svärfar och svärmor. Vera bjöd på dem vanliga 17 kakorna, tårta och när vi skulle gå kom smörgåstårtan fram (som vanligt). Denna gång var jag glad att vi tackade nej till smörgåstårtan, svärmor ringde på kvällen och berättade att den inte var direkt god. Gav mig lite andra detaljer om den som vi nog inte ska nämna här. :-)

Idag är det mulet och inte så varmt som vi haft annars i helgen. Men det kan vara skönt det med, bara det inte regnar. Det är ju för trist. Vi ska hem till min morbror Toni med familj senare i eftermiddag. Ska lämna över korten som vi tog på dopet och dricka en kopp kaffe. Blir nog trevligt.

Pratade med mamma igår och dem kommer hem idag från Landskrona där dem varit över helgen med husvagnen. Dem har ju verkligen haft en superbra helg med jättefint väder. Sedan har dem vänner som ligger fast på campingen så dem har ju knappast varit ensamma.

Ha en fortsatt trevlig söndag.

kram Annika

2 kommentarer:

Anna sa...

Hur kommer det sig att de alltid serverar smörgåstårtan till sist?! *fniss* .. det är väl det som är "huvudrätten" och efter de kommer kakor, kaffe och tårta, eller???

Oj, vad stort allt blev nu!! (Tryckte in ctrl och ?) Hmm....?

Linda sa...

Den vanliga tårtan var visst inte heller så fin.....är glad att jag skippade den med tanke på grädden.....:-P

Och jag är glad att Kristian tog en liiiiiiiiiiiiiiiiten bit till mej av smörgåstårtan.

Jag blev förvånad över att det inte var så varmt i lägenheten men Lukas blev varm i slutet, helt klibbig. Då började han gnälla lite mer så då stack vi hem, så fort vi kom i bilen blev han glad igen så det var nog värmen som gjorde att han gnällde.