tisdag 5 maj 2009

Barnvakt

Ja, idag var jag barnvakt åt Angelines tös Jennifer. Angeline var på BVC med Rasmus och gjorde BOEL test så jag och ungarna gick till dagis kl 11 och hämtade Jennifer. Nellie var hemma idag med för sina ögon, det ser bättre ut idag så det blir dagis imorgon. Var inga problem och hämta Jennifer men hon gillade inte att det regnade, ville in i värmen. :-) Hade gjort lite lunch till flickorna och dem åt med glad aptit mellan skratten.

Sedan när Angeline kom för att hämta sitt lilla busfrö passade vi på att ta en snabbis fika. Aldrig fel med lite sällskap. Nellie och Jennifer lekte så fint och killarna passade på att bekanta sig med varandra. Putta på varann, ta varandras nappar och peta lite på varann. Såg så gulligt ut även om Casper kan vara lite hård på handen. Hihi... små busfrön.

Nellie har sovit superoroligt nu i 2 nätter, bara skriker, gråter och gnyr i sömnen och det är omöjligt att väcka henne. Inatt fick jag nog och flyttade in henne i vår säng, tyvärr lyckades hon väcka Casper med sina skrik. Fick i Nellie lite ipren eftersom hon klagade på huvudvärk och hade lite hosta.

Så när Casper vaknade så lade jag och han oss i Nellies säng och Nellie och pappa intog vår säng. Efter ca 1 timme somnade lilleman och jag flyttade över honom till sin egen säng och jag lade mig i min egen säng. Som tur var så låg Nellie i mitten så ingen vaknade när jag lade mig. Sedan sov alla gott fram tills kl 6.30 då Nellie och Kenneth vaknade, dags för min älskling att köra till jobb.

kram annika

Inga kommentarer: