fredag 15 maj 2009

Så ledsen!!

Nu i eftermiddags så ringde rektorn mig och talade om att Casper inte kommer få plats på samma dagis som Nellie. :-( Barngrupperna blir för stora så istället kommer han bli inskolad i en barack nära en annan förskola vid Tingdal. Detta känns så jäkla jobbigt.

När Nellie började på dagis kändes det jobbigt för det var inte tänkt att hon skulle vara på dagis överhuvudtaget. Så jag var jättedeppad för det men som tur var blev det ju himla bra. Nu när Casper ska börja på dagis kändes det bra för att jag trodde chansen var stor att han skulle börja på samma dagis som Nellie. Hade sett fram emot en positiv känsla över att han oxå skulle börja på dagis.

Men nu känns det superjobbigt och har en massa ångest. En barack!! Visserligen står Casper som nr 2 i kö för att få plats på samma dagis som Nellie men vem vet hur lång tid det kommer ta innan han kommer dit. Och så blir det ju typ 2 inskolningar för honom om vi flyttar honom när en plats finns. Blir ju jobbigt för min prins. Nej, det här känns inte alls bra.

Känns även som om ingen förstår mig. Alla säger att det kommer bli bra, men hur 17 kommer det bli bra? Tycker så synd om honom, har ångest inför hösten. Men jag kan ju inte hålla honom hemma, måste ju börja jobba igen. F**N! Känns som sommaren är förstörd och jag kommer tänka på detta mycket, kommer inte kunna slappna av på samma sätt som om han fått plats där vi ville. Ångest!!

kram annika

2 kommentarer:

Angeline sa...

Känner det samma. Ska ringa rektorn på måndag å kanske sljuta upp inskolningen å hoppas at tdet blir en plats ledig innan dess. Kramis

Linda sa...

trist att ni inte fick där ni ville ha plats.

Baracker är inte så hemskt som det låter, det är fräscha byggnader. Nästan alla dagis i Perstorp har utökat med baracker för att få plats.